Skip to content

Tantes 8.mars-parole-møte 2016

februar 12, 2016

I tråd med tidens tematikk så bestemte jeg meg for å avholde mitt eget, helt private parolemøte for årets 8.mars. Siden jeg ikke kommer til å gå i det konvensjonelle toget (pga pesten), så kan jeg bestemme mine paroler helt selv, og årets kandidater er:

– Likelønn for likt arbeid! (gammel klassiker)
– Nei til kjønnslemlestelse! (fortsatt viktig, for begge kjønn)
– Rettferdighet for barnebruder! (nykommer av året)
– #ikkedinkvinne! (spark mot de som tar kvinnesak til inntekt for rasisme)

Men jeg ser jo at alle disse parolene blekner helt mot årets overskyggende, banebrytende kampsak:

– ikke snakk litt kvasst til 17-åringer!
Baksiden: De kan bli lei seg.

Takk for møtet, og takk for et meget viktig parolevalg.

From → Skriblerier

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

