Skip to content

Negerspark og kultur

februar 6, 2016
Området jeg bor i er et gammelt forstadsstrøk i Trondheim, ikke opprinnelig et særlig rikt strøk, men et sånt typisk strøk hvor boligprisene har skutt i været fordi hagene er så store og byen vokser. Det har til alle tider vært helt uniformt hvitt.

For få år siden så flyttet det inn en mann av afrikansk avstamming i gata. Jeg kjenner ikke hans nasjonale status, og på grunn av de ovenfornevnte store hagene, så er det ikke så naturlig med utstrakt nabokontakt her, men jeg har ingen grunn til å anta at han ikke er norsk. Poenget er at han ikke ser norsk ut.

Akk og ve, ve og akk, hvordan SKAL det nå gå med boligprisene, vi har fått NEGER i plenen…

…hørte jeg aldri på lokalbutikken, men om man leser på nett, så ser man jo at slik er holdningen til mange. Boligpriser og religioner og kriminalitetsstatistikk og særlig KULTUREN må visst forventes å ødelegges nå. Selv må jeg si at jeg har merket ganske lite endring fra tiden FØR jeg hadde neger i (nabo)plenen og til tiden etter.

Eller vent. Der hørte jeg nettopp et spetakkel utenfor. Det er jo typisk, de bråker så mye. Naboen er ute med sine to små sjokoladebarn, de tar seg til rette på veistubben min, som har litt bakke, i motsetning til deres. Sånn er det, de trenger seg på. De trenger seg på for å kjøre spark.

Du husker spark? Det gamle, skandinaviske framkomstmiddelet som ingen har tid til å bruke lenger – hverdagskulturen som forsvant fordi vi fikk dårligere tid, dyrere skiutstyr, mer kontinentale vaner. Ja, du vet, spark? Eller the KICK, om vi skal ta det på et mer forståelig, internasjonalt språk?

Yeah, jeg husker spark, OMG den rula, ass. I MISS IT! Finnes det en app for det?

From → Skriblerier

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

