Skip to content

Caprin, lagret

oktober 5, 2015

Vrangtante tester oster, til allmenn og egen forlystelse (mest egen).

La meg først uttrykke mine gratulasjoner min venninne Therese, som har prestert å grave opp den hittil desidert styggeste og mest illeluktende osten jeg noensinne har hatt den tvilsomme gleden å sette tennene i.

Lagrad caprin er produsert av Bränna gårdsmejeri, og er ystet på geitemelk. Den er i det hele tatt så suspekt at meieriet ikke har bilder av den på hjemmesiden engang – tror ikke de tør, jeg.

Men det er en halv-myk geitost med hvitkitt, og jeg mistenker at den har vært kjellerlagret, en spesiell lagringsteknikk som de benytter for hvite geitoster i Jämtland. Oster produsert på denne måten er presidiamerket gjennom Slow Food. Smaken er meget skarp. MEGET skarp. Snadder.

lagrad-caprin

From → Ost

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

