Skip to content

#jegharopplevd

april 17, 2015
Det viktigste med #jegharopplevd er normalhistoriene. Joda, det er bra at de som har vært utsatt for grove overgrep tør å dele dette, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er at vi har normalisert en adferd som på ingen måte er greitt.

Jeg regner for eksempel meg selv som fri for både overgrep og ikke noe særlig utsatt for trakassering. Jojo, det var selvsagt den gangen han eldre nabogutten prøvde å tvinge meg til å ta tunga borti tissen hans da jeg var sju. Ja, og så han mannen som kom gående naken ut av skogen og stilte seg til og runket over venninna mi og meg da vi var på picnic i elleveårsalderen. Og han karen som la seg til foran oss på stranda i Danmark og begynte å fikle med ting da vi var på interrail i tenårene. Øh, vent…

Jo, og så fikk jeg høre at jeg trengte pikk i en diskusjon på facebook ganske nylig, av en fyr som mente han kunne se på ukjente kvinner på toget at de var kåte. Men det var i grunnen mest sjokkerende komisk, og han endte med å fullstendig undergrave seg selv og sine egne argumenter. Heldigvis.

From → Skriblerier

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

