Skip to content

Manko på gamle damer

mars 30, 2015

Drømte at jeg hadde leid eller kjøpt et lyst og deilig feriehus i England som jeg skulle være på for å slappe av. Men i denne landsbyen hadde de en snodig ordning hvor huseiere var forpliktet til å ta til seg gamle damer som ellers ikke hadde noe sted å bo. På to av soverommene fant jeg derfor to sovende, små, rynkete damer med kritthvitt hår og blomstrete kjoler.

Til å begynne med ble jeg irritert – jeg var sliten og hadde tenkt å slappe av i mitt eget selskap. Jeg orket ikke å gå rundt og være britiskhøflig med to damer som tilhørte helt feil generasjon og sikkert var tunghørte og whatnot.

Men disse damene bare gikk rundt og strålte og smilte, baket og lo, sa de riktige tingene, fluffet putene og byttet på sengene med kritthvitt, knitrende sengetøy. Da jeg våknet ble jeg nesten litt skuffet over at det andre soverommet mitt var helt tomt for gamle damer.

From → Skriblerier, Trivsel

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

