Skip to content

4: Fjordlands Biffsnadder

februar 10, 2015

VrangTante tester ferdigmat – slik at du slipper

 

En pågående test av ferdigmat, frambragt av patologisk nødvendighet. Som «ferdigmat» regnes fersk mat, tilberedt vakumpakket i plastikk, beregnet å kunne varmes opp i mikrobølgeovn.

4: Fjordlands Biffsnadder
Det var med mange fordommer og en stor dose skepsis jeg gikk til innkjøp av denne retten. I motsetning til de aller, aller, ALLER fleste trøndere, så liker jeg ikke biffsnadder når det er godt tillaget engang. Eller kanskje biffsnadderepoken i Trøndelag er over nå. Jeg håper det.

Biffstrimler skal bare såvidt nedi ei glovarm stekepanne før de er ferdigstekte. Potetbåter skal være crispy og lettbrunede. Det var ingen grunn til å tro at Fjordland skulle få til dette, men jeg hadde et oppdrag; jeg skulle teste ferdigretter. For forskningen! Og dessuten var den på tilbud.

Siden forventningene var på et lavmål, så ble jeg faktisk positivt overrasket. Misforstå meg rett: Dette er ikke biffsnadder med krydderpoteter. Dette er en ok kjøttgryte med poteter, og en ganske ordinær kladd med industribernaise. Jeg har fått servert verre biffsnadder på et spisested i Trøndelag, men det er ikke egentlig et kompliment, hverken for Fjordland eller spisestedet.

Kommer jeg til å kjøpe den igjen?
Det er vel heller tvilsomt.

Fj Biffsnadder

From → Ferdigmat

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

