Skip to content

Dronningen av kakao

oktober 2, 2014

Jeg er HYSTERISK god til å lage kakao. Jeg mistenker at det må finnes en lov, forordning eller i det minste en presedens i mot å lage så god kakao som jeg gjør. Det finnes en liten kult i Nepal hvor munker dedikerer sine liv til drømmen om å engang få smake min kakao. Tilsvarende finnes det en texaner-sekt i USA som maler plakater og skriker sine struper såre om hvor syndig min kakao er. Og de har begge rett. Og de vil tilbringe sine liv i tragisk savn etter og mangel på den dekadente ekstravaganse som er min kakao.

Om min kakao hadde et navn, så ville det bare kunne ytres av skimrende feer som red inn i morgenrøden på prustende enhjørninger. Om min kakao var en melodi, så ville det kreve alle verdens valthorn å spille den. Om min kakao var et minne så ville det ha brakt gledestårer til selv den mest innbitte kyniker. Om min kakao var jorden, så ville himmelen regne tusener av glitrende dråper ned på den bare for å få berøre dens utsøkte sødme.

Platon ante bare ideen av min kakao da han drakk søt vin i hulen sin. Munch? Han drømte om min kakao og det uutholdelige savnet hans ble til Skriket. Spørsmålet hvis svar er 42? Hvor mange kakao klarer du å drikke før kroppen sier nok til mer nytelse.
Jeg drikker min kakao, derfor er jeg.
«Mor, gi meg kakao, Mor!»
Kakao = mc2.
Io, kakao!

From → Skriblerier, Trivsel

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

