Skip to content

Pusefar på jobb

september 16, 2013

Av og til så lurer jeg veldig på hva som foregår bak pannebrasken her. På vei hjemmefra i morres observerte jeg denne karen på vei til «jobb». Til matmors bekymring, så er jobben på andre siden av en ganske trafikkert vei, men det er to ganger nå jeg har sett ham spankulere over veien som om det er den største selvfølgelighet at bilene stanser for ham (de gjør det).

En gang jeg fulgte etter ham, fant jeg ham på vei opp i et tre hvor en fugleglad nabo hadde hengt opp et fuglebrett, og jeg går ut i fra at det er der alle de små, fjærete gavene til a’mor kommer fra.

I dag var han imidlertid på vei til en barnehage, hvor jeg ikke for mitt bare liv kan forestille meg hva han skulle – han hater unger. Men det er åpenbart noe veldig viktig han driver med, for han har fremdeles ikke kommet hjem (jeg er hjemme tidligere enn vanlig).

Er vel bare å finne fram fisken til n’far kommer hjem fra jobb, da.

From → Skriblerier

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

