Skip to content

Stress

juli 1, 2013

Gullkorn fra dagens tête-á-tête med helsevesenet, i form av diabetessykepleier:

MEG: …også skal jeg til utredning for magesyke. Legen mente det kunne være magesår, men selv så tror jeg ikke det, siden symptomene ikke stemmer.

DS: Å, har du en veldig stressende jobb eller noe da, eller?

MEG: Nå er det vel strengt tatt ikke slik lenger at man forbinder magesår med stress, siden det forårsakes av bakterier.

DS: Haha, nei, det er noen som tror det ene og noen det andre, ja…men du har mye stress, eller? I jobben? Eller ellers?

MEG: …

MEG: …

MEG: Hva har nå det med saken å gjøre?

DS: Nei, siden du kanskje hadde magesår?

MEG: …

MEG: …

MEG: Jeg tror ikke noe på at magesår skyldes stress, siden det altså skyldes BAKTERIER.

DS: Så du har ikke så mye stress på jobben, da?

MEG: …

MEG: …

MEG: Akkurat nå er jeg ganske stresset.

From → Skriblerier

Legg igjen en kommentar

Legg igjen en kommentar

